Snabb leverans

Starka varumärken för fordonsbranschen

Kunnig support

Reklamation & återköp

För dig som har frågor gällande reklamationer och återköp.

Ändra pågående order

Följande går att ändra förutsatt att leveransen inte påbörjats:

  • Leverans- och fakturaadress.
  • Nya adresser måste av säkerhetsskäl skickas till order@autobrands.se (ange ordernumret vid kontakt med oss).
  • I många fall går det även att byta ut eller ta bort artiklar.
  • För att avbeställa din order kontaktar du oss på order@autobrands.se och uppger ert ordernummer. Observera att tjänster eller produkter som saknar returrätt inte kan makuleras.

Ring oss eller kontakta kundservice HÄR

För att avbeställa din order kontaktar du oss på order@autobrands.se och uppger ert ordernummer.

Observera att tjänster eller produkter som saknar returrätt inte kan makuleras.

Kontakta vår kundservice HÄR

För att returnera en vara så behöver du ha ditt ordernummer tillgängligt.
Använd sedan vårt formulär nedan för att skapa en retur eller reklamation.

Vi återkommer normalt inom 1-2 arbetsdagar från att ert ärende inkommit till vår kundserviceavdelning.
Efteråt får du instruktioner på hur returen eller reklamationen skall hanteras och skickas in till oss eller direkt till tillverkare.

Vänligen skicka inte in returen utan att den blivit godkänd då detta kan medföra onödiga kostnader för er.

Anmäl gärna skadan direkt till DHL eller kontakta vår kundservice HÄR

För anmälan av transportskadan gå in via DHLs hemsida här
Felanmälan måste ske inom 24 timmar från mottagandet.
DHL upprättar ett ärendenummer som behövs vid kontakt med oss på Autobrands.

Kontakta vår kundtjänst på telefon 0707-175029 eller via mail order@autobrands.se.
Uppge ordernummer, DHL ärendenummer samt bifoga bilder på transportskadan för smidig hantering.

DHL Regler runt reklamation:
Försändelse med synlig skada vid leverans
Vid synlig skada, be föraren att hälpa dig göra anmärkning om skada på sin handdator / fraktsedel fraktsedel/handdator innan du kvitterar leveransen. Om du inte noterar skadan accepterar du varorna i befintligt skick.

Om du inte vill godkänna leveransen på grund av skadan har du rätt att neka den innan du kvitterar sändningen.

Gör ett anspråk gällande skadan via DHLs formulär.

Om kostnaden för leveransen har betalats i ett annat land ska du kontakta avsändaren om du vill göra ett skadeanspråk.

Försändelse med skada som INTE syns förrän den har packats upp
Dold skada ska anmälas till DHL så fort som möjligt, dock ej senare än sju (7) kalenderdagar från leveransdatum. Anspråk gällande dolda skador måste anmälas inom sju kalenderdagar från leveransdatum. Beskriv skadan, bifoga även bilder på skadan.

Gör ett anspråk gällande skadan via deras formulär här.

Snabb leverans med DHL

Fast pris från 69:-
Fri frakt från 1199:- privatperson och 2499:- som företag.

Stort sortiment

Vi har samlat marknadens bästa produkter på en plats. Över 3000 produkter

Support & vägledning

Telefonsupport och emailsupport med svar inom 3 timmar

Betala på ditt sätt

Kort, Swish, Faktura, Leasing, Avbetalning