Leverans
För dig som har frågor om leveranstid, eller inte fått din leverans.
Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden för lagerförda varor är normalt 1-5 vardagar.
Normalt skickar vi lagerförd vara beställd innan 12:00 samma dag.
Beställningar som lämnat vårt lager levereras i oftast redan nästkommande arbetsdag. Innehåller ordern en restnoterad vara skickas löpande uppdateringar med preliminär leveranstid och skulle ni behöva något från beställningen tidigare kontakta vår kundservice HÄR
För beställningsvaror försöker vi uppdatera er med aktuell ledtid inom 2 arbetsdagar.
Följ leveransen via DHL kollispårning som ni får på mail och ibland SMS.
Inte fått någon spårning? Kontakta kundservice HÄR
Skadad & saknad leverans
Anmäl gärna skadan direkt till DHL eller kontakta vår kundservice HÄR
För anmälan av transportskadan gå in via DHLs hemsida här
Felanmälan måste ske inom 24 timmar från mottagandet.
DHL upprättar ett ärendenummer som behövs vid kontakt med oss på Autobrands.
Kontakta vår kundtjänst på telefon 0707-175029 eller via mail order@autobrands.se.
Uppge ordernummer, DHL ärendenummer samt bifoga bilder på transportskadan för smidig hantering.
DHL Regler runt reklamation:
Försändelse med synlig skada vid leverans
Vid synlig skada, be föraren att hälpa dig göra anmärkning om skada på sin handdator / fraktsedel fraktsedel/handdator innan du kvitterar leveransen. Om du inte noterar skadan accepterar du varorna i befintligt skick.
Om du inte vill godkänna leveransen på grund av skadan har du rätt att neka den innan du kvitterar sändningen.
Gör ett anspråk gällande skadan via DHLs formulär.
Om kostnaden för leveransen har betalats i ett annat land ska du kontakta avsändaren om du vill göra ett skadeanspråk.
Försändelse med skada som INTE syns förrän den har packats upp
Dold skada ska anmälas till DHL så fort som möjligt, dock ej senare än sju (7) kalenderdagar från leveransdatum. Anspråk gällande dolda skador måste anmälas inom sju kalenderdagar från leveransdatum. Beskriv skadan, bifoga även bilder på skadan.
Gör ett anspråk gällande skadan via deras formulär här.
Delleverans av order
Vi strävar efter att samtliga artiklar på ordern levereras samtidigt.
I många fall är det dock möjligt med delleverans.
Är det någon vara du behöver innan vi har allt på lager, vänligen kontakta vår kundservice för snabbast hantering genom kontaktformulär nedan eller genom att klicka på kundservice HÄR.
Ring oss på 0707-175029 vid brådskande ärande.
Fraktavgift kan tillkomma för varje separat leverans.
Fraktalternativ och kostnader
Vi skickar huvudsakligen vårt gods med DHL och PostNord till dig som konsument och DHL eller DSV till dig som är företagare. Önskar du ett annat leveranssätt än våra standard, vänligen kontakta oss innan beställning.
– Fri frakt
Konsument
Vid köp som konsument erbjuder vi fri frakt på paket upp till 20kg till ombud vid ordervärde över 1199:-
Företag
Som företag erbjuder vi fri frakt från 2500:- på paket upp till 25kg. Gäller ej varor som behöver skickas på pall, skrymmande gods eller ADR och farligt gods vars fraktkostnad överstiger normalkostnad.
– Bomkörning & ej uthämtat paket.
Ej uthämtat paket eller så kallad bomkörning vid hemleverans eller företagspaket kan debiteras omkostnader detta medför.
Kontakta oss